Wednesday, September 16, 2015

Dulu dan sekarang.







2 hari lepas,
Aku pergi ambil sahabat baikku pulang.
Terasa lama sekali dia pergi,
Bila kira-kira kembali, tidak lebih 5 bulan pun lagi.
Haha,


Saling berkongsi cerita yang berlaku sepanjang tempoh itu--
sebab aku bukan jenis yang kadang nak contact dulu.
heh,


dan suatu ketika di kedai makan,
kami bersembang cerita mana yang belum sempat dicerita,
sambil mengejar waktu, 
kerana disuruh makku untuk mengambil anak buahku.


dia mengingatkanku,
dulu masa di form4 dan form 5,
seringkali aku bagitau dekat dia, 
nak kahwin nak kahwin,
tapi sekarang dia cakap,
kita dah tak dak mood nak cakap pasal kahwin.

haha dan aku mengiyakan.


masa yang berjalan,
seusai dengan semakin meningkatnya usia,
kita kadang tidak lagi akan bicara tentang sesuatu yang buat masa ini terlihat remeh,


mungkin kerana kita ini tidak lagi muda ?
muda untuk nak ada masa bersuka ria melayan perasaan dengan seorang pria,
apatah lagi untuk membicarakan tentang cinta pada yang lain jantina.


kerana,
seiring meningkatnya usia, kita makin sedar akan banyaknya benda untuk dilakukan, 
untuk difikirkan.
tentang hal diri yang masih selalu tewas dengan malas dan jahililah, 
tentang keluarga kita,
tentang pelajaran dan bidang yang akan aku ceburi,
dan pastinya tentang DnT dan ummah.


banyak sangat benda,
hingga tanpa sedari kita sedikit demi sedikit mula meletkkan prioriti pada apa yang ingin difikirkan.


apakah ini maknanya,
aku semakin dewasa ?

mungkin ini dewasa kecil barangkali.



160915
masihbercutidandirumah,
malaysia.

No comments:

Post a Comment